Vuosi 2012

Äidit katsovat tyttäriään -näytelmän esitykset elokuussa 2012

Kurikka-Seuran tuottama näytelmä Äidit katsovat tyttäriään sai ensi-iltansa 4.8.2012 klo 19 Kurikan Museonmäen kesäteatterissa. Näytelmä kertoo kurikkalaisen kotirintaman taistelusta ja elosta, arjesta ja juhlasta viime sotien aikana.

Näytelmän ovat käsikirjoittaneet ja ohjanneet Jenni Laurila ja Ari Loukasmäki. Lisäksi Jenni Laurila vastasi puvustuksesta.

Näytelmän esitykset:

pe 3.8. klo 19 (kenraaliharjoitus)
la 4.8. klo 19 (ensi-ilta)
su 5.8. klo klo 13
pe 10.8. klo 19
la 11.8. klo 13
su 19.8. klo 13

Näytelmän liput maksavat aikuisilta 14 euroa ja eläkeläisiltä, opiskelijoilta, koululaisilta ja työttömiltä sekä varus- ja siviilipalvelusmiehiltä 11 euroa. Alle kouluikäiset pääsevät ilmaiseksi. Lipun hintaan sisältyy käsiohjelma.

Näytelmän väliajalla myytiin muurinpohjalettuja sekä kahvia ja mehua. Väliajalla oli mahdollista tutustua näytelmää taustoittavaan Isänmaan puolesta – kurikkalaiset tuli- ja kotirintamilla 1939–45 -näyttelyyn.

Ilkan ja Pohjalaisen seitsenpäiväiset kestotilaajat pääsivät katsomaan Äidit katsovat tyttäriään -näytelmää kesäetukupongilla kaksi yhden hinnalla. Kurikka-Seura toimittaa vastaanotetut kupongit Ilkkaa ja Pohjalaista julkaisevalle I-Mediat Oy:lle.