Vuosi 2010

Kevätpäivän lounaalla 25.3. musiikkia ja näyttelyitä

Kotiseututalossa Kurikka-Seuran emännät tarjoilivat  maittavaa Merimiespataa lisukkeineen ja aurinkosalaatin eli suvisalaatin kera torstaina 25.3.2010 klo 11 alkaen. Päällysruokana nautittu ohraryynipuuro maistui puolukkamehukeiton kanssa.Palanpainikkeeksi Kurikan Pelimanniryhmä viihdytti laulu- ja musiikkituokiolla, jonka solistina oli uutta laulusolistin uraa Kurikan Pelimanneille tekevä Pekka Vuorinen, ja häntä säestivät director musices Voitto Latva-Luopa ja Pelimannien puheenjohtaja Risto Karlstedt harmonikoilla. Vuorinen esitti myös huuliharppusooloja.

Myös kotiseututalon näyttelyt kiinnostivat lounasvieraita, varsinkin uusin näyttely Uudet Kurikan monet vaakunat – Eteläpohjalaista kunnallisheraldiikkaa 1950- ja 2000 -luvuilla.

Kotiin viemiseksi saivat lounasvieraat ostaa Kurikka-seuran talkooemäntien leipomia karjalanpiirakoita ja luomuleipää sekä kotipullaa. Museokauppakin oli  avoinna.