Vuosi 2005

Klippisoppapäivät kotiseututalossa ja avoimet ovet museolla 6.10.

Kurikka-seuran emännät valmistivat jälleen herkullisen klimppisoppa- ja piimävellipäivän torstaina 6.päivä lokakuuta 2005 klo 11 alkaen Kurikan kotiseututalossa. Myynnissä oli myös kotileivonnaisia ja klimppisoppaa omiin astioihin. Museokauppa oli avoinna ja kauppa kävi. Myynnissä oli mm. Samuli Paulaharjun kirjoja ja Just Coffee -taidenäyttelyn tauluja ja julisteita ym kakkuarpoja. Uusin tuote on kotiseututyön hyväksi valmistunut sinivalkoinen Kurikka-seuran oma pinssi – rintamerkki. Sitä on edelleen saatavissa 5 euron hintaan kotiseututalossa museokaupasta.

Torstaina meillä olivat avoimet ovet kotiseututalon näyttelyihin Samuli Paulaharjun Kuva sieltä toinen täältä: Norjan vuonoilta Lappiin, Pohjanmaan kautta Karjalaan ja Inkeriin. Myös Museonäyttelyihimme ja yritysmuseo -näyttelyihimme olivat avoimet ovet. Tämän jälkeen näyttelyt suljettiin lämmittämättömissä museotiloissa tältä museokaudelta, vain kotiseututalon näyttelyt jäävät talvikaudelle. Torstaina nauttittiin hyvästä ruuasta ja yhdessä olosta kotiseututalon viihtyisissä tiloissa Kurikan Pelimannien musiikin ja kunniajäsenemme Lauri Tuominiemen laulun viihdyttäminä.

Kurikka-Seuran emännät ja museon väki