Vuosi 2010

Kotiseutuväen kesäkirkkoilta 21.7.2010

Kurikka-Seura järjesti kotiseutuväen kesäkirkkoillan keskiviikkona 21. heinäkuuta 2010 Kurikan kirkossa. Tilaisuuteen otti osaa arviolta 70 – 80 henkeä, ja sen nimikkovirtenä oli virsi 184 Mä kauniin tiedän kukkasen. Historiallisen näkökulman tilaisuuteen antoi kaikkien tuntema Suvivirsi, josta laulettiin vuoden 1701 virsikirjan mukainen versio. Lisäksi kirkkoillassa veisattiin virret 585 Siunatkoon Herramme synnyinmaatamme ja 563 Ilta tullut on, Luojani.

Kirkkoillan avasi Kurikka-Seuran puheenjohtaja Anelma Laurila, ja tilaisuudessa puhui pastori, teologian tohtori Jaakko Antila. Maarit ja Pekka Rautanen esittivät duettoja; edellinen toimi myös illan kanttorina.

Psalmin 65 : 6 – 14 lukivat Heini Laurila ja Jenni Loppi. Tapahtumassa kerättiin myös kolehti, jonka tuotto käytetään Kurikan kirkkomuseon ylläpitämistä varten.