Vuosi 2009

Kotiseutuväen kesäkirkkoilta Kurikan kirkossa 22.7.

Kesäinen kirkkoilta vietettiin kotiseututyön merkeissä keskiviikkona 22. heinäkuuta 2009 klo 20. Teemana oli Taas kukkasilla kukkulat. Kirkkoillassa puhui seurakuntapastori Jarkko Siekkinen. Kanttori Suvi Tamminen lauloi Oskar Merikannon säveltämän, Eino Leinon / Juho Railion sanoittaman Oi muistatko vielä sen virren ja toisena Pekka Simojoen säveltämän, Anna-Mari Kaskisen sanoittaman Tahtoisin laulaa laulut. Hän toimi myös illan kanttorina. Psalmeja luki museo-opas, opiskelija Laura Kallio. Avauspuheenvuoron ja alkurukouksen toimitti kotiseutuneuvos Anelma Laurila. Järjestelyissä avustivat Kurikan Korvenkävijät jakaen käsiohjelmat ja toimittaen kolehdin kannon. Kirkkoillan päätti seurakuntapastori Siekkinen laulamalla Herran siunauksen, jonka on säveltänyt Richard Falt.

Kolehti kerättiin vuodelta 1672 saarnahuoneen/vanhan kappelikirkon esineiden konservointiin Kurikan museossa.

Kiitämme Kurikan seurakunnan vastuunkantajia luottamuksesta kirkkoillan järjestelytehtävissä ja kirkkoiltaan osallistuneita kotiseututyön ystäviä.