Vuosi 2008

Joulun laatikkopäivät 4.12.

Joulun laatikkopäivät Kurikan Kotiseututalossa torstaina 4.12.2008 klo 11-14 oli menestys. Kurikka-Seuran emännät olivat valmistaneet jouluruokia: perinteiseen tapaan imellettyä perunalaatikkoa, porkkana-, lanttu-, maksalaatikkoja, kotileivonnaisia, joulupullia, Paraisten pipareita, joulutorttuja, haarukkaleipiä, lusikkaleipiä, erilaisia piirakoita ja kakkuja. Kaikki myytiin hetkessä, vaikka olimme varautuneet huomattavasti suurempaan määrään joulun laatikoita kuin koskaan aikaisemmin.

Tällä kertaa Kurikka-seuran emännät olivat varautuneet paistamaan parisen sataa laatikkoa enemmän kuin ennen. Nytkin vain kaikki loppui kesken. Monta pettynyttä ostajaa tuli paikalle, kun jo kaikki joulun laatikot oli myytynä. Ostimme jopa uuden 400 litraisen pakastimen, joka saatiin sekin entisten neljän pakastimen lisäksi täyteen. Maksalaatikot tehtiin viimeiseksi, joita ei pakastettu. Kovan urakan talkooemäntämme tekivät tälläkin kertaa, josta heille lämmin kiitoksemme. Pääemäntänä oli talousopettaja Leena Harju, joka teki jälleen parastaan avustajinaan Ulla Keski-Jyrä, Sisko Koivisto, Helena Keski-Hirvelä, Annikki Nevanen ja monet monet muut. Ainoa palkkalistoilla oleva emäntämme Helena Pohjois-Koivisto vastasi paistamisesta ja siinäkin saimme jälleen talkooemännät avuksi. Osa myös talkoolaisistamme leipoi ja paistoi kotonaan pipareita, piirakoita, kakkuja, pullaa, limppuja, leipäsiä jne.

Joululaatikkopäivien tunnelmaa lisäsi kotiseututalon takkatulilla nautinnollinen kahvihetki ystävien kanssa. Leena Harju ja Hilkka Tuominiemi paistoivat joulutorttuja kotiin viemiseksi ja kahvipullaksi. Joulutunnelmaa lisäsi takkatulen loisteessa lauletut kauneimmat joululaulut. Esilaulajana toimi Kerttu Sillanpää, säestyksestä vastasivat dir.musices. Voitto Latvaluopa ja Kurikan pelimannien pj. Risto Karlstedt.