Vuosi 2008

Juhannusaaton juhla Kurikan Museonmäellä

Kurikan Museonmäellä järjestetiin juhannusaattona 20.6.2008 Siionin kanteleen kesälauluilta. Tapahtuma alkoi kello 18 lipunnostolla ja yhteisesti lauletulla Lippulaululla. Isänmaan virren myötä siirryttiin kesäteatterille, jossa juhla jatkui Siionin Kanteleen kesälauluin. Juhlan esilaulajana ja juontajana toimi lähetyssihteeri Sirpa Keski-Antila. Kurikan Pelimannit säestivät dir. mus. Voitto Latva-Luovan johdolla. Juhlassa puhui rovasti Raimo Mäki. Helena Latva-Luopa lausui, Anelma Laurila toivotti lähes kaksisataa päisen juhlavierasjoukon tervetulleeksi ja piti tilaisuuden avauspuheen.

Museon ja kotiseututalon näyttelyt olivat avoinna väliajalla, ja niihin oli vapaa pääsy. Museossa on nähtävillä muun muassa Kurikan ensimmäisen kirkon esineistöä. Väliajalla nautittiin myös kahvi- ja plätty tarjoilusta, joita Kurikka-seuran emännät paistoivat juhannusaattoillassa. Väliajan jälkeen juhlat jatkuivat Siioin kanteleen lauluin, Sirpa Keski-Antilan esitellessä laulut. Hän myös päätti tilaisuuden iltahartauteen.

Kauniissa juhannusaaton illassa jatkettiin yhdessäoloa kotiseututalon pihapiirissä makkaranpaiston merkeissä.

Sanan ja laulun äärelle saapuivat niin kurikkalaiset kuin monet naapuriseurakunnistakin viettämään yhteistä keskikesän juhlaa! Useille juhlan viettäjille Kurikan Museonmäki oli mieluisa kokemus. Jatkoa tälle kesätapahtumalle toivottiin monen juhlavieraan esittämänä.