Vuosi 2008

Kaalipäivälliset 25.9.

Kurikan kotiseututalossa oli torstaina 25.09.2008 klo 11.00-14.00 Kurikka-Seuran emäntien järjestämät kaalipäivälliset kotitalousopettaja Leena Harjun johdolla. Ruokailijoita sekä museokaupan  ja näyttelyiden kävijöitä oli viiden tunnin aikana noin kaksisataa vierasta. Ruokailijat nauttivat vanhanajan kaalisoppaa, kaalipataa, kaalikääryleitä, kaalilaatikkoa ja kyssäkaalisalaattia ym. lisäkkeitä kuten puolukkasurvosta suurella nautinnolla. Pohjanmaan Radion toimittaja peräänkuulutti ruuan maittavuutta. Tähän tulokseen tuli myös Kurikka-lehden toimittaja – toimitussihteeri, haastatellessaan lounasvieraitamme.
Kotiin viemistäkin myyntipöydiltä löytyi: kaalista valmistettuja tuotteita ja emäntiemme lahjoittamia ja valmistamia kotileivonnaisia.

Lämpimät kiitoksemme Teille kaikille tukiessanne samalla Kurikan kotiseututyötä Kurikan Museonmäellä.
Kurikka-Seura ry johtokunta