Vuosi 2007

Museonmäeltä kajahti! 10.8.

Kurikka-Seura järjesti kesäillan yhteislaulukonsertin Kurikan Museonmäen kesäteatterissa perjantaina 10. elokuuta 2007 kello 18-20. Tilaisuuteen oli vapaa pääsy. Kurikan Pelimannit esittivät viihdyttävää kansanmusiikkia jo hyvissä ajoin ennen tilaisuuden alkua, sillä väkeä alkoi kokoontua Kurikan Kesäteatteriin Museonmäelle jo tuntia ennen ilmoitettua alkua. Museoharjoittelua Kurikan museossa kesän 2007 Oulun yliopistosta suorittamassa ollut opiskelija Atte Honkaniemi piti klo 18 tilaisuuden avauspuheenvuoron, toivottaen vieraat tervetulleeksi ja samalla kutsui tutustumaan museon näyttelyihin, joihin oli avoimet ovet. Kurikan Pelimanneja johti director musices Voitto Latvaluopa.

Kurikka-Seuran emännät tarjoilivat välipalaksi muurinpohjaplättyjä, mehua ja kahvia. Väki tutustui ahkeraan museon ja kotiseututalon näyttelyihin ja sai samalla nauttia leppoisasta upeasta kesäillasta. Noin klo 18.45 saapuivat kaksipa poikaa eduskunnasta seurueineen Kurikan Museonmäelle, jossa yli kolmesataapäinen yleisö jo odotti jakaen suosiotaan illan pääesiintyjille. Kurikka-Seuran puheenjohtaja, kotiseutuneuvos Anelma Laurila toivotti kansanedustaja ja laulaja Mikko Alatalon tervetulleeksi, säestäjineen ja solistikonsertti yhteislauluineen pääsi alkamaan.

Illan päätteeksi Kurikan oma kansanedustaja Juha Mieto kiitti edustajakaveriaan Mikko Alataloa hyvästä kesäisestä yhteistyöstä, joka jatkukoon vuoden päästä uudelleen. Tähän monisatapäinen yleisö vastasi raikuvin suosionosoituksin. Mikäs on jatkaa!
Onhan Mikko Alatalo yhdessä lapualaissyntyisen puolisonsa kanssa saamassa Kurikasta uuden perheenjäsenenkin, joten sekin velvoittaa.